Wigilijny konkurs - wygraj książkę "Zemsta yakuzy"

Jutro Wigilia, jutro prezenty! Z tej okazji PodróżeJaponia ma zaszczyt ogłosić kolejny blogowy konkurs, który odbywa się dzięki wydawnictwu PWN. 


Zadanie konkursowe:

Aby wziąć udział w konkursie i wygrać książkę Jake'a Adelsteina  Zemsta yakuzy. Mroczne kulisy japońskiego półświatka (moja opinia o książce - tutaj) i niespodziankę należy w komentarzu pod tym postem http://podrozejaponia.blogspot.com/2014/12/wigilijny-konkurs-wygraj-ksiazke-zemsta.html polecić mi książkę japońskiego pisarza/pisarki lub książkę z Japonią w tle. Standardowo na maksymalnie 5 zdań. 

 Kto czyta mój blog, mniej więcej się orientuje, których pisarzy ubóstwiam, a za którymi specjalnie nie przepadam. Nie ma to jednak znaczenia, ponieważ może dowiem się czegoś, na co nie zwracałam uwagi lub obok czego przechodziłam obojętnie? I nieważne czy będzie to leksykon noży japońskich, książka do origami, czy kryminał na wieczór. Z nadesłanych odpowiedzi, wybiorę tę, która mnie zainspiruje.


Dodatkowo trzeba polubić profil PodróżeJaponia, a także opublikować informację o konkursie u siebie na portalu społecznościowym. Bułka z masłem! Konkurs trwa od 23 grudnia do 8 stycznia 2015 roku.


Nudny regulamin:


1. Konkurs trwa od dnia 23 grudnia 2014 roku do dnia 8 stycznia 2015 roku.
2. Uczestnikiem konkursu może być każdy, bez względu na wiek i kraj zamieszkania.
3. Aby wziąć udział w konkursie należy odpowiedzieć pisemnie na pytanie znajdujące się na stronie: www.podrozejaponia.blogspot.com.
4. Podpisane imieniem, nazwiskiem lub nickiem (o ile jest) odpowiedzi należy opublikować w komentarzu pod postem. Odpowiedź nie może przekraczać pięciu zdań.
5. Należy polubić profil PodróżeJaponia, a następnie informację o konkursie należy zamieścić na swoim portalu społecznościowym (facebook, twitter, blog itp.), a następnie należy podać link do zamieszczonej lub udostępnionej informacji wraz z odpowiedzią na pytanie. 
6. Wyniki zostaną ogłoszone w piątek 10 stycznia 2015 r. na stronie www.podrozejaponia.blogspot.com oraz na profilu facebookowym www.facebook.com/podrozejaponia.
7. Nagrodą w konkursie jest książka "Zemsta yakuzy" Jake'a Adelsteina wydawnictwa PWN.
8. Dane do wysyłki nagrody (imię, nazwisko, adres korespondencyjny) należy przesłać do dnia 12 stycznia 2015 r. na adres podrozejaponia@gmail.com.
9. Nieprzesłanie danych w terminie jest równoznaczne z rezygnacją. Następnie zostanie wybrany kolejny zwycięzca.
10. PodróżeJaponia zobowiązuje się do wysłania nagrody w terminie do 20 stycznia 2015 r.
11. Wysłanie odpowiedzi w komentarzu jest równoznaczne z akceptacją regulaminu
.



CZEKAM NA WASZE INSPIRACJE! :-)
Następny post
« Prev Post
Starszy post
Następny Post »
22 Komentarzy
avatar

A ja tradycyjnie życzę Wesołych Świat Bożego Narodzenia, książek japońskich autorów za dużo nie znam chociaż powinnam, bo jeżeli jestem pierwsza kobietą w Polsce która uprawiała judo (3 Dan) to jak najbardziej, chociaż przed Mistrzostwami Świata w lekkiej atletyce w roku 2007 przeczytałam Gejszę (autorki nie pamiętam) , pozdrawiam serdecznie
Jadwiga

Odpowiedz
avatar

hmm, wczoraj wysłałam komentarz i widzę że nie wszedł, już drugi raz, poprzednio zauważyłam po kilku dniach.. może coś źle robię.. mniejsza o to, co ja chciałam, a tak, korzystając z okazji życzę wesołych, zdrowych, pogodnych i świątecznych Świąt :)
a co do książek - polecam książkę z Japonią w tle - "Bezsenność w Tokio" Marcina Bruczkowskiego. Osobiście uwielbiam ten tytuł, lubię do niego wracać, książka opisuje przygody autora podczas jego pobytu w Japonii i pokazuje ten piękny kraj oczami gajdzina :) można się pośmiać, ba, nawet popłakać ze śmiechu, dowiedzieć się paru ciekawostek i wczuć się w ten klimat :) znajdziemy tu również przepis na okonomiyaki i kilka zdjęć z prywatnego archiwum autora :)
pozdrawiam, Magda :)

i link: https://www.facebook.com/mahtalie.isil/posts/820983321300106?pnref=story

Odpowiedz
avatar

Chciałabym polecić Ci książkę Anny Świątek, Japonia w sześciu smakach. Przeczytałam ją dwa razy i za każdym razem pojawiają mi się rumieńce na twarzy. Książkę napisała kobieta która spędziła rok w Japonii, opowiada o tym co ją spotkało, ukazuje zarówno wady jak i zalety życia w Japonii. Książka dzieli się na 6 części, w każdej z nich możemy poczytać o różnych ciekawych rzeczach, jak fenomeny kulturowe, ciekawe miejsca, tradycje... Dodatkowo Książka została przyozdobiona pięknymi zdjęciami, prezentuje się dobrze zarówno ze strony graficznej jaki i literackiej.

Link: https://www.facebook.com/beata.grobosz.1/posts/331783873694162?pnref=story

Odpowiedz
avatar

:-) Dziękuję za życzenia! Święta na szczęście jeszcze trwają, więc odwzajemniam.
To dla odmiany ja polecam, żeby zacząć, bo niektóre są naprawdę wartościowe. :-)

Odpowiedz
avatar

Nie mam pojęcia, co się dzieje z tymi komentarzami. Mam wszystko odblokowane, że nawet spamy mogą pisać... Na szczęście się udało :-)
Dziękuję za udział.

Odpowiedz
avatar

Ja chętnie bym poleciła blog,ale został skasowany... Pozostała po autorce książka pisana na podstawie bloga pt. Życie jak w Tochigi i wydana -o ile pamiętam - w 2012 r.Autorka opisuje drobiazgi i szczegóły składające się na codzienność na japońskiej prowincji. Pisane z humorem bazującym na znajomości kultury japońskiej. Pozdrawiam i życzę dobrego poświątecznego weekendu, Gosia

Odpowiedz
avatar

Jeszcze tylko link do udostępnionej informacji i zaliczam uczestnictwo w konkursie! :-)

Odpowiedz
avatar

Ja bym polecił książeczkę "Japonja" Lefcadio Hearna (vel Koizumi Yakumo bo takie nazwisko przyjął, gdy pod koniec XIX wieku ożenił się z córką samuraja i przyjął obywatelstwo Japońskie), w której można znaleźć jego relacje z niedawno otwartej na świat Japonii [dostępna na Polonie http://polona.pl/item/1450181/5/].
Do tego dorzuciłbym z beletrystyki "Tydzień świętego mozołu" jest to antologia opowiadań japońskich autorów z lat 1945-1975, okres ciekawy w historii Japonii, a jego odzwierciedlenie w literaturze bywa interesujące [PIW 1986].
https://www.facebook.com/garaile/posts/717583005005287

Odpowiedz
avatar

Witam, ja z uśmiechem :-) zaproponuję kryminał: " Ptak, który zwiastował trzęsienie ziemi." Susann Jones- książka dobrze napisana. Jest tam miłość zazdrość, muzyka, spacery po Tokio, jadłodajnie z makaronem, wycieczki, i oczywiście wątek kryminalny. Polecam i pozdrawiam, Zuza.
https://www.facebook.com/zuza.szela/posts/10152690615196785?pnref=story

Odpowiedz
avatar

Ze swojej strony polecę, pewnie znaną, ale może jednak nie, książkę Rafała Tomańskiego "Tatami kontra krzesła". Spotkałam się z różnymi opiniami na temat tej książki, ale mnie osobiście spodobał się humor autora (choć moje poczucie humoru należy do dziwnych), a zwłaszcza w rozdziale na temat skomplikowanych kanji. Książka pełna jest stereotypów na temat Japończyków, ale czytając ją "z przymrużeniem oka" można się całkiem nieźle bawić.

Informację o konkursie udostępniłam na moim blogu http://madeinmyhand.blogspot.com/

Odpowiedz
avatar

Hell.o chciałabym polecić Ci książkę pani Hiromi Kawakami pt."Pan Nakano i kobiety", tytuł brzmi trochę dwuznacznie, ale nie ma się czego obawiać. Styl książki nazwałabym "delikatnym", trochę dziwnie prawda? Sama nie wiem dlaczego ,kiedy się ją czyta jest tak lekka i przyjemna opowiada najzwyczajniejszą w świecie historię młodej kobiety pracującej w sklepie tytułowego pana Nakano, codzienność w sklepie - jakby oderwana od rzeczywistości, mądrości pana Nakano na temat kobiet, życia i tzw. staroci oraz zrozumienie jak potrzebna jest bliskość drugiej osoby -to wszystko składa się na historię o życiu i rozkwitającej miłości w "lekko" zdystansowanym japońskim społeczeństwie.

Mam nadzieję ,że zachęciłam do czytania bo naprawdę warto :3 Link do informacji :https://www.facebook.com/KuroMun?fref=nf&pnref=story

Odpowiedz
avatar

Hm, zajrzałam do Twojej "Bibliografii" (wielu osobom powyżej też bym to zalecała, aby nie polecali tego, co już znasz) i - omfg - chyba nie ma książki z Japonią w tle, którą przeczytałam przed Tobą! No chyba, że swoją własną, ale ta jeszcze nie powstała. :P
Tak więc passsuję i życzę pozostałym szczęścia!

Odpowiedz
avatar

Ty chyba nie myślisz, że ja to wszystko przeczytałam :P Nawet 90% nie mam zaliczonego, także pole do popisu jest. A poza tym co Ci szkodzi ;)? Ta o yakuzie jest naprawdę ciekawa. Liczę na Ciebie!

Odpowiedz
avatar

Pamiętam to jak dziś. Moja polonista wymyśliła, żebym na podciągnięcie oceny, opisała krótką recenzję książki. Poszłam do mojej ulubionej bibliotekarki i poprosiłam ją o krótka, ale za to ciekawą książkę. Dostałam. Książka nazywała się Kuchnia. Autora niestety już nie pamiętam. Miała zaledwie sto - parę stron. Na początku myślałam, że mówi o wielkiej miłości.A tak naprawdę mówiła o święcie zmarłych w Japonii. Zaczęło się to wszystko od przysłowiowej kuchni, miłości dwójki nastolatków, z tragedią w tle i finałem na moście (w święto zmarłych). Książka dała mi dużo do myślenia i zapoczątkowała moją przygodę z japońskimi autorami. Po latach żałuje, że nie spisałam sobie tego autora, myślę że teraz jej odnalezienie nie sprawiłoby mi takiego problemu. A jest to ten tytuł do, którego wróciłabym po latach.

Odpowiedz
avatar

Jeszcze tylko proszę o link do udostępnienia konkursu i będzie zaliczone :)

Odpowiedz
avatar

Proponuję książkę Ninja Niewidzialni zabójcy Andrew Adams. Prawdziwi Ninja żyli w średniowiecznej Japonii,stanowiąc grupę świetnie wyszkolonych zabójców ,dywersantów, i wywiadowców działających na zlecenie. Dzięki książce możemy poznać ich prawdziwą historię .Książka trzyma w napięciu ,ukazuje nie tylko techniki walki jakimi się posługiwali ale i strukturę organizacyjną klanów ,trening fizyczny i umysłowy .Taka odmiana ,oderwanie się od naszej rzeczywistości Polecam .
https://www.facebook.com/beata.brak.94/posts/1396244977341521

Odpowiedz


WSZYSTKIE KOMENTARZE O CHARAKTERZE REKLAMOWYM BĘDĄ KASOWANE.