Poradnik. Jak można tanio latać po Japonii?


W dzisiejszym poście chciałabym przedstawić Wam dostępne tanie linie lotnicze latające po Japonii. Jest to na pewno dobry sposób, aby zaoszczędzić czas i pieniądze. Jeżeli podróżujący po Japonii jest w posiadaniu karty JR Pass, latanie może sobie odpuścić, chyba że mamy mało czasu na zwiedzenie i nie chcemy tracić go na przesiadywanie w pociągach, warto zatem rozważyć podróże samolotem, zwłaszcza że czasami przewidziane są promocje tylko dla gaijinów.


W Japonii funkcjonuje kilka tanich linii lotniczych obsługujących loty krajowe oraz międzynarodowe z największych japońskich lotnisk. Ceny, które podaję są orientacyjne, zależą one od terminu rezerwacji, sezonu, dnia tygodnia itp. Dla porządku przypominam, że oprócz tanich linii lotniczych są też i drogie linie jak Japan Airlines (JAL) czy All Nippon Airways (ANA), które latają do większości japońskich lotnisk.

PEACH



To jedna z najtańszych japońskich linii lotniczych. Firma powstała stosunkowo niedawno, bo w 2011 roku. Jej siedziba znajduje się na lotnisku Kansai, dlatego też to właśnie z KIX będziemy mieli największy wybór kierunków w Japonii i Azji. Flota obejmuje 12 Airbusów 320. Należy brać pod uwagę naprawdę tani serwis, z tego względu podejrzewam, że opóźnienia itp. są dosyć częste. Będę miała okazję przekonać się już w tym roku, ponieważ lecimy tą linią na Ishigaki.

Kierunki dostępne z Osaki:
- Japonia (Sapporo, Sendai, Tokio, Matsuyama, Fukuoka, Nagasaki, Kagoshima, Naha, Ishigaki)
- Korea (Seul, Busan), 
- Tajwan (Tajpej, Kaohsiung),
- HongKong.

Ceny wahają się od 1-1,5 mana (10,000-15,000¥) za lot w obie strony. Dodatkowo płatne jest: 
- użycie karty kredytowej w celu potwierdzenia rezerwacji: 330¥, 
- rezerwacja miejsca w samolocie: standard 260¥lub pleasure 440¥
- bagaż w strefie 1: 1,030¥ oraz w strefie 2: 1,650¥ (z Osaki do Sapporo, Fukuoki, Ishigaki). Opłaty za loty międzynarodowe są jeszcze wyższe, chyba że wykupimy sobie taryfę "happy peach" i nie musimy martwić się opłatami za bagaże.

Linia lotnicza oferuje pomoc dla osób niepełnosprawnych, również poruszających się na wózku. Trzeba wypełnić wcześniej formularz:
www.flypeach.com/Portals/0/pdf/ACS_wheelchair_check_FormEN_131227.pdf



SKYMARK AIRLINES



Skymark to jedna z dłużej funkcjonujących na japońskim rynku linii lotniczych, bo od 1996 roku. Nie należy do najtańszych, ale za to oferuje dużo ciekawych kierunków z Tokio - siedziba znajduje się na lotnisku Haneda, ale nie tylko.

Z Sapporo:
Sendai, Ibaraki, Narita, Haneda, Nagoya, Kobe, Yonago, Fukuoka
Z Hanedy:
Sapporo, Kobe, Yonago, Fukuoka, Nagasaki, Kagoshima, Naha, Ishigaki, Miyako
Z Kobe:
Sapporo, Sendai, Ibaraki, Haneda, Yonago, Nagasaki, Kagoshima, Naha, Miyako

Rezerwacji na lot lub płatności można dokonać kartą kredytową przez stronę internetową lub np. w sklepach typu Lawson, Family Mart, 7 Eleven, co w Japonii jest normalną usługą.
Ceny wahają się od 1,5-3 manów (15,000¥-30,000¥) za lot w jedną stronę. Bagaż do 15 kg jest wliczony w cenę biletu.

Skymark oferuje zniżki dla osób niepełnosprawnych i obsługę na lotnisku, a także pomoc już na pokładzie.



JETSTAR



Jetstar to japońsko-australijska linia lotnicza, której udziałowcami są m. in. australijskie linie lotnicze Quantas. Być może z tego powodu w ofercie pojawia się aż 15 kierunków do Australii, ale także innych krajów położonych na Pacyfiku. Ma dwie siedziby: jedną na Naricie, a drugą na Kansai. Korzystając z tej linii lotniczej, możemy kolekcjonować mile, choć raczej turystów ta opcja nie dotyczy. Co ciekawe, szefową linii jest kobieta - Suzuki Miyuki.

Z Tokio Narita:

- Japonia (Sapporo, Osaka, Oita, Fukuoka, Matsuyama, Takamatsu, Naha),
- Australia (Adelaide, Ayers Rock - Uluru, Brisbane, Ballina Byron, Cairns, Darwin, Hobart, Hamilton Island, Launceston, Sunshine Coast, Melbourne, New Castle, Gold Coast, Perth, Sydney), 
- Nowa Zelandia (Auckland)
- Filipiny (Manila)
- Singapur
- Tajwan (Tajpej)
- Tajlandia (Bangkok)

Z Osaki Kansai:

- Japonia (Sapporo, Fukuoka, Tokio, Naha),
- Australia (Adelaide, Brisbane, Ballina Byron, Cairns, Darwin, Hobart, Hamilton Island, Launceston, Sunshine Coast, Melbourne, New Castle, Gold Coast, Perth, Sydney), 
- Nowa Zelandia (Auckland, Christchurch)
- Malezja (Kuala Lumpur, Penang)
- Indonezja (Dżakarta, Bali, Medan, Surabaya)
- Filipiny (Manila)
- Singapur
- Tajwan (Tajpej)
- Tajlandia (Phuket) 

Ceny wahają się od 1-3 manów (10,000¥-30,000¥) za lot w jedną stronę. Im dalej, tym oczywiście drożej. Bagaż (jeżeli nie mamy kupionej najwyższej taryfy) kosztuje 1,650¥ za 15 kg, podręczny jest wliczony w cenę. 

Jetstar nie określa w sposób jasny pomocy dla osób niepełnosprawnych. Na stronie jest tylko formularz do wypełnienia: www.jetstar.com/jp/en/planning-and-booking/~/_media/4221E0866DCC418C97E77929CC5B96C5.pdf 



 STAR FLYER



Star Flyer swoją historią sięga 2002 r. oraz miasta Kobe, lecz w 2003 r. firma przeniosła swoją siedzibę do Kitakiusiu. Strona internetowa działa tak naprawdę tylko w języku japońskim, dlatego turyści anglojęzyczni mogą zrobić rezerwację, ale telefonicznie. Linia oferuje tylko cztery kierunki z Tokio:
Nagoya, Osaka, Kitakiusiu oraz Fukuoka. 

Z tego względu Star Flyer ma raczej biznesowy charakter i tak też wygląda cały design. Ceny również są biznesowe - od ok. 2-4 many za lot w jedną stronę (20,000-40,000¥). Można jednak natrafić na promocje, gdzie lot w jedną stronę kosztuje poniżej 1 mana.



VANILLA AIR



Linie lotnicze Vanilla Air należą do grupy ANA. Oferują niewiele lotów i można stwierdzić, że są to raczej wakacyjne kierunki. Krążyły pogłoski, że firma upada, bo nie ma pilotów, ale jak na chwilę obecną ma się dobrze i otworzyła w zeszłym roku nowe połączenie na Okinawę.

Z Tokio dolecimy:
- do Sapporo
- na Amami Oshima (pref. Kagoshima)
- do Naha
- na Tajwan do Tajpej
- do Korei do Seulu

W Vanilla Air można podróżować dwoma taryfami regularnymi: Simple (bagaż do 20 kg wliczony w cenę, płatność dodatkowa za miejsce, zmianę rezerwacji) i Inclusive (bagaż do 20 kg oraz miejsce w samolocie wliczone w cenę, niewielka opłata za zmianę rezerwacji, możliwość odwołania lotu). Linia oferuje też 10% zniżki dla grup od 4 do 9 pasażerów w jednej rezerwacji.
Vanilla Air oferuje pomoc pasażerom niepełnosprawnym, o czym należy poinformować linie lotnicze oraz trzeba wypełnić formularz, jeśli poruszamy się na wózku inwalidzkim:
www.vanilla-air.com/pdf/special-assistance/wheelchair-check-form_EN.pdf



AIR DO



Air Do ma dosyć sporą flotę, bo aż 14 samolotów, i istnieje od 1998 roku. Siedziba główna znajduje się w Sapporo na Hokkaido, dlatego pojawi się tu dużo ciekawych kierunków na Hokkaido. To dobra informacja dla kochających piękne widoki i dziką przyrodę.

Z Tokio dolecimy do następujących miast:
Sapporo
Asahikawa
Memanbetsu
Kushiro
Obihiro
Hakodate
Sendai
Fukushima
Niigata
Toyama
Komatsu
Kobe 
Fukuoka
Okayama

Ceny należą do normalnych od 1 mana do 3 manów za lot w jedną stronę. Bagaż do 20 kg jest wliczony w cenę za wyjątkiem rzeczy takich jak instrumenty muzyczne itp. Limit bagażu wynosi 32 kg.

W momencie bukowania biletu, należy poinformować linie lotnicze o ewentualnej niepełnosprawności.



SOLASEED AIR




Linia lotnicza powstała w 2002 r, jej siedziba główna znajduje się na Kiusiu w Miyazaki. Dzięki temu można wybrać różne ciekawe kierunki właśnie na Kiusiu. Co ważne - linia jako jedyna w całej Japonii oferuje zniżki dla nie-Japończyków wjeżdżających do Japonii na podstawie tymczasowego pozwolenia na lądowanie (do 90 dni, otrzymywane na lotnisku). W tej promocji każdy bilet kosztuje 10,500¥ niezależnie od wybranego kierunku, ważny jest 90 dni od momentu zakupu. I tak możemy polecieć z Tokio do Miyazaki, Kumamoto, Nagasaki, Kagoshimy, Oity.
Więcej o promocji na tej stronie: www.skynetasia.co.jp/eng/fare/price/visit.html

Regularne loty, nie tylko promocyjne operowane są z Tokio i z Kobe:
Miyazaki, Kumamoto, Nagasaki, Kagoshima, Oita, Naha


Ogólna cena biletów wynosi ok. 1,5-3 manów, a bagaż  do 20 kg jest wliczony w cenę.
Poważnie chorzy oraz niepełnosprawni powinni zgłosić to w trakcie rezerwacji. 


Podobne posty

28 Komentarzy
avatar

W końcu mam wszytko zebrane w jednym miejscu. Od jakiegoś czasu latanie po Japonii chodzi mi po głowie - może nareszcie skorzystam. Dzięki!

Odpowiedz
avatar

rewelacja - dzięki!

Odpowiedz
avatar

Super !!
Czekam na relacje jak się leciało Peach

Odpowiedz
avatar

a jakieś pomocne informacje Hiroshima-okolice Tokio?

Odpowiedz
avatar

ja leciałam linia
spring airlines
http://www.china-sss.com/en
tu jej nie ma wymienionej

Odpowiedz
avatar

No właśnie - mnie samej to chyba było potrzebne W Japonii zawsze jest za mało czasu, tylko jak się ma JR Pass to szkoda pieniędzy. Ja tej karty nie używam, bo za mało jeździmy na długie trasy - Pan Sól zrobił wyliczenie, że wydamy mniej na pociągi niż na JR Pass.

Odpowiedz
avatar

:D prosz! To na jesień się widzimy, ale już w Dżapan ?

Odpowiedz
avatar

No trochę czasu mi to zajęło, bo pierwszy post tuż przy końcu się wziął i bezczelnie skasował, więc musiałam pisać wszystko od nowa, ale teraz już jest.

Odpowiedz
avatar

No właśnie ja mam duże obawy, bo kolory przywodzą mi na myśl WizzAir, a po jednym locie właśnie tymi liniami mam traumę do tego stopnia, że w ogóle się boję latać samolotem. No ale niech będzie, że to japońskie linie lotnicze, to jest ok

Odpowiedz
avatar

Tak, Spring Airlines też się zalicza, ale to chińskie linie lotnicze, które, z tego co głosi ich strona internetowa, zaczną działać na terenie Japonii dopiero od czerwca tego roku. Obecnie latają do Chin itp. Gdy to się zmieni, post zostanie uzupełniony - się nie martwić :-) !
I dzięki za uwagę!

Odpowiedz
avatar

W kwestii Hiroshima Tokio są trzy opcje - albo linią lotniczą ANA, więc będą to ogromne koszty, albo tańszą (ale też niezbyt tanią) IBEX. http://www.ibexair.co.jp/# . Lot kosztuje od 25,000 do 36,000 jenów w jedną stronę. Albo JAL-em za ok. 3 many w obie strony z Hiroshimy do Tokio. https://www.jal.co.jp/en/
:-)

Odpowiedz
avatar

Świetnie napisany artykuł, ale jedna uwaga, linie ANA mają świetne ceny dla obcokrajowców, za jeden odcinek płacimy nieco ponad 100$, więc bardzo przyzwoicie!!!

Odpowiedz
avatar

Tak to prawda, zdarzają się sensowne promocje, ale ogólnie ANA trudno zaliczyć do tanich linii lotniczych, dlatego nie mam jej tu w spisie.

Odpowiedz
avatar

Hej. Wybieramy się w kwietniu (8-27)do Japonii i planujemy spędzić kilka ostatnich dni na Okinawie. Sprawdziliśmy ceny już teraz ale zarówno w Skymarku jak i Peach nie ma możliwości rezerwacji z takim wyprzedzeniem. W jetstar ceny wysokie, czy tak rzeczywiście jest czy być może coś innego? Pytanie drugie czy w przypadku rezerwacji np. w lutym można jeszcze załapać się na niski pułap..

Odpowiedz
avatar

Okinawa jest zdecydowanie warta. Polecam nie Nahę, ale Ishigaki. Jeśli chodzi o loty, teraz będzie zmiana rozkładu lotów (dotyczy to praktycznie wszystkich linii na świecie). Moja rada - wystarczy poczekać, Peach ma zawsze tanie bilety. Tańsze niż Skymark :-)
Tylko Peach, aby było tanie musi lecieć z Osaki, czyli z bazy.

Na Okinawę musicie mieć KONIECZNIE buty do wody, nie ma opcji wejść gołymi stopami, może się to skończyć w skali od źle, do tragicznie. :-)

Pozdrowienia i dziękuję za pytanie!

Odpowiedz
avatar

Jakieś rady jak szybko dostać się z Miyazaki na Okinawę (mimo wszystko na Naha), znalazłem tylko jeden lot na solaseed ale jest ciut wcześnie (z moją orientacją w terenie mogę się zgubić i nie zdążyć na lot).

Odpowiedz
avatar

Zapomniałem dodać że w Miyazaki pobyt zakończę 27 maja.

Odpowiedz
avatar

Wielkie dzięki za ten poradnik, w naszym przypadku ceny Peach są bezkonkurencyjne. Dzięki tanim biletom do Osaki będziemy mogli kupić JR Passa tylko na 7 dni.

Odpowiedz
avatar

Jedynym mankamentem tego typu podróżowania jest to, że Peach często zmienia lub odwołuje loty no i jest się uzależnionym od pogody, która w Japonii w tym okresie jest bardzo zmienna. Dlatego koniecznie musisz sprawdzać maila i to często. Trzymam kciuki żeby wszystko odbyło się bezproblemowo

Odpowiedz
avatar

No super wpis. Dużo szczegółów i na prawdę fajne zdjęcia. Cały blog jest świetny i nie szkoda poświęcać na niego czasu. Polecam!

Odpowiedz
avatar

cześć, bardzo pomocny blog! mam pytanie o loty na Okinawę. Pod koniec października lecę do Japonii, chciałabym też polecieć na Okinawę. Sprawdzaliśmy loty w większości tanich linii i na razie brak jakichkolwiek lotów. pytanie, czy możliwe jest, że w listopadzie na Okinawę lotów nie będzie, czy po prostu jest za wcześnie. I czy wiesz może kiedy można byłoby się spodziewać informacji o lotach.
pozdrawiam!

Odpowiedz
avatar

Marzy mi się podróż do Japonii i po Japonii. Bardzo ciekawi mnie ta kultura. Ale na razie jest to poza moim zasięgiem

Odpowiedz
avatar

Zawsze chciałam wyskoczyć do Japonii, ale jakoś zawsze czasu brak

Odpowiedz
avatar

Widzę, że Japonia to nie tylko moje marzenie. Mnie strasznie ciekawią te ogromne miasta i tłumy. Nie wiem, czy bym się tam odnalazła na co dzień, jednak chętnie bym ją zobaczyła.

Odpowiedz
avatar

A jak uważasz, jak odwołają lot, to czekać na ich kolejny czy od razu szukać innych linii?

Odpowiedz
:)
:(
=(
^_^
:D
=D
=)D
|o|
@@,
;)
:-bd
:-d
:p
:ng
:lv


WSZYSTKIE KOMENTARZE O CHARAKTERZE REKLAMOWYM BĘDĄ KASOWANE.